Szemán-Nagy, AnitaFügediné Jantkó, Katalin2024-05-302024-05-302024-03-28https://hdl.handle.net/2437/370661Az iskola meghatározó helyet tölt be a tanulók mentálhigiénés nevelésében. A folyamat kulcsfigurái a pedagógusok. Ahhoz, hogy a feladataikat a hatékonyan tudják ellátni a saját jóllétükről szükséges először gondoskodniuk. Segítőszakma képviselőiként különöse veszélyezettek a kiégésben. A burnout prevenciója érdekében különösen fontos képesség az igények tudatosítása és azok megfelelő kielégítése. Az erőszakmentes kommunikáció olyan speciális kommunikációs eszköz, mely segít azonosítani a szükségleteket az érzéseken keresztül. Egyfajta önismereti út, segít ítéletmentesen kapcsolódni önmagunkkal és a másik személlyel is, ezáltal az empátiás készséget is fejleszti. Intézményi szinten remek eszköz a jóllét és az együttműködés megteremtéséhez. A programsorán az EMK elméleti anyaga került átadásra és Ingrid Holler által készített gyakorlati kézikönyv feladatai, tréning gyakorlatai segítségével kerülnek elmélyítésre.48huiskolamentálhigiénékiégéskommunkiációempátiaEMKIskolai mentálhigiénés programPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.