Gabnai, ZoltánTernován, Barbara2022-10-272022-10-272022-10-21https://hdl.handle.net/2437/338455Jelen dolgozatom témája a fenntarthatóságra, illetve környezettudatosságra nevelés jelentőségét, illetve lehetőségeit célozza tárgyalni a magyar közoktatásban, amelyet elsősorban a középiskolai oktatás és nevelés színterein vizsgáltam meg. A szakirodalmi áttekintést követően kérdőíves módszerrel vizsgáltam a középiskolás diákok tájékozottságát a fenntarthatóság témakörében. Emellett azt is felmértem, milyen attitűd jellemzi általánosan a tanulókat, amikor az említett tárgyról kérdezik őket, mennyire nyitottak erre. A kutatás értékelése során megkíséreltem olyan saját ötleteket és már működő jó gyakorlatokat is szemléltetni, amelyek a fenntarthatóság tanórákon való gyakorlati megvalósulását segíthetik.53 oldalhufenntarthatóságkörnyezetvédelemközoktatásnevelésközépiskolaA fenntartható fejlődésre nevelés jelentősége és lehetőségei a magyar közoktatásbanThe Significance and Opportunities of Education for Sustainable Development in the Hungarian School SystemDEENK Témalista::KözgazdaságtudományDEENK Témalista::Neveléstudomány