Hajnal, ZsoltHadházi, Edit2025-07-242025-07-242025https://hdl.handle.net/2437/396082A jelen dolgozat arra keresi a választ, hogy a jog milyen eszközökkel képes támogatni a fogyasztókat abban, hogy eligazodjanak az online piacterek egyre összetettebb és gyakran átláthatatlan útvesztőjében. Ehhez első lépésben áttekinti a digitális piac szabályozásának történetét a vonatkozó uniós jogfejlődés útján haladva, és lefesti az online platformokkal kapcsolatos aktuális uniós és hazai joghelyzetet. Ezt követően az online piacterek legfontosabb fogyasztóvédelmi szempontú kihívásait azonosítja be, és azokhoz hozzárendeli a jogvédelmi mechanizmusokat, az uniós platformjogi szabályozás releváns rendelkezéseinek elemzésének és értékelésének elvégzésén keresztül. Külön részben tárgyalja a fogyasztó ügyleti döntéseit előzetesen befolyásoló veszélyforrásokat, amelynek révén egy kis adatvédelmi, versenyjogi kitekintőt is tesz. Végül a dolgozat összegzi az online piacterekkel kapcsolatban megfogalmazható, a dolgozat során feltárt fogyasztóvédelmi szempontú megállapításokat.33 oldalhudigitális piaconline platformonline piactérfogyasztóvédelemFogyasztó az online piacterek útvesztőjébenJogvédelmi kihívásokról és megoldásokrólJogtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.