Szőllős-Tóth, AndreaSzőllősi, Vanessza2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374252A globalizációnak, a nemzetköziesedésnek, a technológiai fejlődésnek, a kereskedelempolitika változásainak és számtalan más tényezőnek következtében a vállalatok egyre inkább kiterjesztik tevékenységüket nemzetközileg, ezáltal lehetővé téve az országhatárokon átnyúló szinergiák kiaknázását. A nemzetközi üzleti élet dinamikus környezetében a hatékony kommunikáció elengedhetetlen a sikerhez, különösen a multinacionális vállalatoknál, ahol különböző kultúrákból származó munkavállalók dolgoznak együtt. Szakdolgozatom a Deutsche Börse Group, egy pénzügyi piacteret üzemeltető globális vállalat kontextusában vizsgálja az interkulturális kommunikációs kihívások komplexitását. A tanulmány kvantitatív és kvalitatív kutatási módszerek segítségével, átfogó szervezeti kommunikációs elemzéssel tárja fel a kulturálisan sokszínű munkaerő közötti effektív kommunikációt akadályozó tényezőket. Ezáltal a kutatás fontos tanulságokat és innovatív ajánlásokat kínál a szervezeten belüli interkulturális kommunikációs hatékonyság fokozására a vezetőknek és a szervezeteknek, továbbá új irányokat és lehetőségeket nyit a jövőbeli kutatások számára ezen a területen.69huinterkulturális kommunikációnemzetközi üzleti kommunikációmultikulturalizmusglobalizációInterkulturális kommunikációs kihívások a nemzetközi üzleti életbenBelső vállalati kommunikációs vizsgálatok a Deutsche Börse Group-nálIntercultural communication challenges in international business: Organizational communication analyses at Deutsche Börse GroupKözgazdaságtudomány::Vezetéstudomány, menedzsmentKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.