Tusori, EszterGorzsás, Erzsébet2024-06-192024-06-192024-04-14https://hdl.handle.net/2437/373744Absztrakt: A dolgozatom fő témája az óvodapedagógus hiány témáját járja körül. A dolgozat célja, ezen probléma megoldására tehető gyakorlati lépések keresése, vezetői szemszögből. A kutatásom hipotézise arra vonatkozik, hogy hogyan lehet motiválni a kollégákat, valamint az esetleges jelei összefüggésbe vannak-e motivációs tényezőkkel. Kutatásomhoz eléréséhez a kérdőíves módszert alkalmaztam. A kutatásom célcsoportja az óvodák vezetői és óvodapedagógusok voltak. A felmérést mindkét célcsoport körében végeztem. A kutatásom során arra a következtetésre jutottam, hogy a dolgozók ott érzik legjobban magukat, ahol a megfelelő motiváció biztosítva van számukra. Ennek érdekében mind a vezetőknek, mind az óvodapedagógusoknak lépéseket kell tenniük. Ettől függetlenül a vezetőknek domináns szerepe van az intézmény optimális működése terén.55huóvodapedagógusóvodapedagógus-hiányvezetőmotivációkiégésAz óvodapedagógus- hiány csökkentése érdekében tehető lépések a gyakorlatbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.