Csapó, ZsoltBuglyó, Dávid2011-11-022011-11-0220112011-11-02http://hdl.handle.net/2437/117051Dolgozatom megírásával az volt a célom, hogy bemutassam a sportmarketinget, a szponzorációt, valamint a kettő kapcsolatát. Ehhez, hogy még szemléletesebb legyen, választottam egy konkrét sportágat, a futballt. A szponzoráció során, az esetek többségében a nagyvállalatok, multinacionális cégek, a sportot, illetve a legtöbb esetben, magukat a sportolókat használják fel hírnevük fenntartásában és népszerűsítésében. Szinte nincs is olyan élvonalbeli csapat vagy sportoló, akinek a sporteszközeit, mezét, ruháját ne borítaná el, különböző vállalatok logói. Számomra meghökkentő az a tény, hogy számos vállalat képes és hajlandó kifizetni éves szinten, akár több 10 millió eurót is annak érdekében, hogy minél láthatóbb helyre kerüljön a neve vagy logója a sportolók felszerelésén. Véleményem szerint, a téma elméleti áttekintése elengedhetetlen ahhoz, hogy igazán meg lehessen érteni a témában zajló folyamatokat. Ezt meg is tettem Szakirodalmi feldolgozás című fejezetben. Kitértem a sportra és annak társadalmi szerepére, említést teszek továbbá a sport társadalomban elfoglalt helyzetéről, valamint a marketing és sport kapcsolatáról. Ezek után, részletesen bemutatom a szponzorációt. A dolgozat részét képezi az általam kitöltetett kérdőívek értékelése, valamint az abból levont következtetések.56humarketing, sportmarketing, szponzoráció, futballSportmarketing és szponzoráció a futball példáján keresztülSportmarketing and sponsorship presented by footballDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing