Páskuné Kiss, JuditTóth, Annamária2024-06-102024-06-102024https://hdl.handle.net/2437/371284Szakdolgozatomban az online zaklatás és az osztályklíma, valamint a közösségimédia-használat összefüggéseit vizsgáltam általános iskolások körében. Két osztályt magába foglaló mintám alapján nem volt kimutatható a korábbi kutatások során feltárt összefüggés az osztálylégkör minősége és a zaklatás előfordulása között. Ugyanakkor a mintám igazolta, hogy azokban az osztályokban, ahol intenzívebb a közösségimédia-használat, nagyobb az esélye annak, hogy a diákok online zaklatás áldozatai lesznek. Az előfeltételezésemmel szemben a vizsgált mintámban a zaklatók és az áldozatok nem értékelték eltérően az osztálylégkört. A vizsgálat eredményei fontos következtetéseket hoznak az online zaklatás, az osztálylégkör és a közösségimédia-használat összefüggéseire vonatkozóan. A vizsgálat további fontos irányokat jelöl ki a jövőbeli kutatások számára, például az osztálylégkör és más társas kapcsolatok minőségének mélyebb vizsgálata, valamint az online zaklatás kezelési stratégiáinak fejlesztése. Ezenkívül a vizsgálat eredményei hangsúlyozzák az oktatási és prevenciós intézkedések fontosságát az online zaklatás és a közösségi média-használat problémáinak kezelésében az iskolákban és a szülőkkel való együttműködés fontosságát a diákok digitális életének támogatásában.46huonline zaklatásosztályklímaközösségimédia-használatiskolai zaklatásközösségimédia-függőségAz internetes zaklatás az osztályklíma és közösségimédia-függőség függvényébenPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.