Bujdosóné Papp, AndreaJakabné Kiss, Annamária2016-04-152016-04-152016-01-14http://hdl.handle.net/2437/224830Szakdolgozatomban a Szerepi Kelemen Hétpettyes Óvoda gyermekei körében végeztem a nyelvi hátrány feltérképezését, és fejlesztésének lehetőségét anyanyelvi játékok segítségével. Vizsgálataimat 4-5 éves gyerekek körében végeztem. Vizsgálati módszereim közzé tartozott a kérdőívek kitöltése kollégáim körében. A gyermekek felmérése során az óvodai DIFER-t használtam. Megállapítást nyert, hogy a gyerekek kezdeti nyelvi hátránya a szociális körülményeikből fakad. Az óvodai nevelés végére megközelítik az iskolaérettség szintjét.44huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországnyelvi hátrányanyanyelvi nevelésóvodapedagógiaDIFERNyelvi hátrány vizsgálata a Szerepi Kelemen Hétpettyes ÓvodábanDEENK Témalista::Neveléstudomány