Pálfi, SándorVarga, Zita2022-04-212022-04-212022-04-21http://hdl.handle.net/2437/331126A szakdolgozat témája a gyermekek óvodai pihenőidőben megfigyelhető alvásigénye, egyedi alvásszokások, eltérő módszerek és eszközök alkalmazása, az alváshoz szükséges alvóhely megválasztásának szerepe, ébredés-ébresztés folyamata... Az óvodai élet mindennapjainak szerves részét képezi és mégis a leginkább közkedvelt kategórián kívül esik.Továbbá az óvodapedagógusok személyes attitűdje, innovatív szemlélete meghatározó és ezért nagy mértékben kihatással lehet a folyamatok alakulásában. Az adott problémát tekintve, a megoldási kísérletek és azok kihatásainak függvénye, irányadó a korai évekbe történő befektetés felé, ami köztudottan leginkább pozitív irányba befolyásolja valamennyi kisgyermek jövőjét.Vizsgálat alá esik a gyermekjogok= gyermeki szükségletek, a pacsirta és bagoly típusú gyermek neurológiai és pszichológiai elemzése, a délutáni alvás létjogosultsága, az érzelmi élet és viselkedési zavarai óvodás- és iskoláskorban és az alvási zavarok feltérképezése, bemutatása.52huóvodai nevelésnapirendalvásgyermeki jogokMiért "mumus" az alvás az óvodában?A gyermekek délutáni alvásának vizsgálata, az egyéni szükségletek és óvodai szintű megvalósítási szokások innovációs fejlődése szempontjából.Why is naptime a „bogey” in kindergarten?DEENK Témalista::Neveléstudomány