Erdei, GáborPapp, Attila2016-04-142016-04-142016http://hdl.handle.net/2437/224732Szakdolgozatom témájául a pedagógusok tanulási szokásait vizsgálom. Alapvetően két egységre bontottam a pedagógusi hivatást: a pedagógus és a felnőttoktató. A szakdolgozat elméleti részében végignézem a fontosabb nemzetközi és magyarországi szakirodalmakat, amelyek foglalkoznak a tanulással, mint folyamattal. Különös hangsúlyt fektettem az élethosszig tartó tanulás paradigma megjelenésére, és igyekeztem annak mentén vizsgálni a szakirodalmakat. Az élethosszig tartó tanuláshoz köthető másik kulcsfogalom a kompetencia volt, amelyet szintén bemutattam és kutatási részemben alkalmaztam is, mint mérőeszközt. A kutatás módjául az interjút választottam és két csoportban: a középiskolai pedagógus és a felnőttoktatók között végeztem el interjúfelvételeket. Az interjú témája a különböző tanulási formák szerinti saját tanulás és a tanulási tevékenységek körül alakítottam ki. Az interjú folyamán egy rövid kompetencia-kérdőívet töltettem ki a résztvevőkkel, hogy az elhangzottakat számadatokkal is össze tudjam vetni.63huPedagógusélethosszig tartó tanuláskompetenciatanulástanításA pedagógusok tanulási sajátosságai az élethosszig tartó tanulás tükrébenDEENK Témalista::Neveléstudomány