Barizsné Hadházi, EditNemes, Kira2023-05-112023-05-112023-04-24https://hdl.handle.net/2437/352971Napjainkban nem csak elfogadottá, de már-már elvárttá vált a permanens tanulás, mely nem jelent mást, mint az egész életen át tartó tanulást. Születésünktől kezdve egészen a halálunk napjáig tanulunk, habár ehhez nem szükséges minden alkalommal az iskolapadban helyet foglalnunk. Mivel ez a jelenség egyre inkább teret kap az életünkben, így érthető, hogy az idő előrehaladtával egyre többet is beszélünk róla. Mára elmondható, hogy a társadalom, amiben élünk nem más, mint a tanulás társadalma, ahol a társadalmi normák és szerepek az egyénileg elsajátított tudásra épülnek. Kutatásom fókuszában két debreceni középiskolának, a Debreceni Szakképzési Centrum Bethlen Gábor Közgazdasági Szakgimnáziumának és a Debreceni Egyetem Balásházy János Gyakorló Technikumának 11. osztályos diákjainak az érettségi tantárgyak tekintetében a tanulási motivációját és a tanulási stratégiáját vizsgáltam egy kérdőíves felmérés eredményeire, kettő – a témában releváns tantárgyakat tanító – középiskolai tanár véleményére és a kutatáshoz kapcsolódó, elérhető szakirodalmakra támaszkodva.78humotiváció, tanulás, stratégia, középiskolaA DEBRECENI KÖZÉPISKOLÁK 11. OSZTÁLYOS TANULÓINAK TANULÁSI MOTIVÁCIÓRA ÉS TANULÁSI STRATÉGIÁRA IRÁNYULÓ VIZSGÁLATASTUDY OF 11TH GRADE STUDENTS OF DEBRECEN SECONDARY SCHOOLS ON LEARNING MOTIVATION AND LEARNING STRATEGYDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány