Mező, KatalinOroszné Tóth, Katalin2020-03-132020-03-132020-03-12http://hdl.handle.net/2437/281623A szakdolgozat több oldalról világítja meg a mese hatását az 3-6 éves korú gyermek beszéd és személyiségfejlődésére, melynek alapjait a család rakja le, ami jelentős mértékben meghatározza a gyerek kommunikációs fejlődését. E fejlődést az intézményes nevelés kiegészítheti ugyan, de a fejlesztési hiányosságokat bepótolni nagyon nehéz, mivel a több éves lemaradást (pl. az esti mesélés hiányát) nem lehet visszahozni. Felgyorsult világunkban egyre divatosabbá váló informatikai eszközök nem csak előnyökkel járnak, hanem hátrányokkal is. Már több éve azt tapasztaljuk, hogy az óvodába érkező gyerek beszéde nem éri el a korának megfelelő szintet, egyre több gyereket hordanak a szülők beszéd megindító fejlesztésre, logopédiára, ezért tartjuk aktuálisnak ezt a témát, mindannyiunk feladata foglalkozni vele.33humédiakommunikációmeseóvodáskorA média hátása a kommunikáció fejlődésére a 3-6 éves korú gyerekek eseténDEENK Témalista::Neveléstudomány