Fenyő , ImreMitró-Asztalos, Melinda2023-03-202023-03-202023-03-17https://hdl.handle.net/2437/348181Dolgozatom témája megvizsgálni, hogy mennyiben befolyásolják a külső és belső kör-nyezet változásai egy konkrét intézmény működését. Ennek keretében elemzem a nemzetkö-zi és a hazai környezeti feltételeket, és hogy ezek milyen módon hatnak az intézmény mű-ködésére, hogyan tudnak a központi elvárásoknak megfelelni. Az iskolában, ahol 16 éve dol-gozom a jó tárgyi és személyi feltételek ellenére az utóbbi években csökken a tanulólétszám. Első évfolyamra kevés gyermeket íratnak be, így az elmúlt tanévben csak egy osztály indítá-sát engedélyezte a fenntartó. A születések száma hosszan tartó csökkenő irányzat után 2011-ben érte el a történelmi mi-nimumát. Innen indult el egy lassú emelkedés, de 2016. után újabb csökkenés mutatkozott. A megfelelő beiskolázási létszám eléréséért az iskoláknak is tenniük kell, hogy a szülők vá-lasztása számukra kedvező legyen. Kutatásommal az iskola tanulólétszáma csökkenésének okait keresem. A társadalmi környe-zet iskolaválasztási szempontjait vizsgálom, a kérdőívekre kapott válaszokat összevetem az intézményben dolgozók feltételezéseivel.46huintézményi működéskörnyezeti tényezőkbeiskolázásiskolaválasztási szempontokA Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Gárdonyi Géza Tagintézménye tevékenységét meghatározó feltételrendszer feltárása, működésének elemzéseDEENK Témalista::Neveléstudomány