Kontor, EnikőMalonyai, Katalin2007-01-112007-01-1120062007-01-11http://hdl.handle.net/2437/560A rendszerváltás óta jelentős változások mentek végbe a hazai kereskedelemben. Megváltoztak a tulajdonviszonyok a privatizáció révén, a külföldi vállalkozások jelentek meg. Hazánkban a bevásárlóközpontok, hipermarketek rendkívül gyors térnyerése következett be, ami hozzájárult a kiskereskedelem dinamikus fejlődéséhez, átrendeződéséhez és alapvető változásokat eredményezett a fogyasztói és vásárlói szokásokban is. A kilencvenes évek közepétől kirobbanó intenzív piaci verseny következtében egyre erősebb koncentráció figyelhető meg. Újabb és újabb láncok jelennek meg, tovább fokozva ezzel a versenyt. Az áruházak egyre több eszközt vetnek be a vásárlók kegyeinek elnyeréséért, egymástól csábítják el a vevőket. Felértékelődött az értékesítésösztönzés szerepe, melyet egyre kifinomultabban alkalmaznak az áruházak, köztük a Cora is.743228829 bytesapplication/pdfhuA kéziratos disszertációk csak a szerzői jogok maradéktalan tiszteletben tartásával használhatókkereskedelem fejlődésekoncentrációhipermarketekszupermarketekCoraWholesale tradeRetail tradeA kereskedelem fejlődése,kereskedelmi üzletláncokNagykereskedelemKiskereskedelemip