Suppné Tarnay, GyörgyiBalázsi, Andrea2006-08-032006-08-0320052006-08-03http://hdl.handle.net/2437/364A legfontosabb cél tehát az, hogy megismertessük a lakossággal a könyvtárat, az információ tárházát. Kerüljenek közel hozzá, fedezzék fel saját maguk számára, és használják kínálatából mindazon szolgáltatásait, amiket érdekesnek, hasznosnak vagy szórakoztatónak találnak. Kiemelkedően fontos a gyerekek, mint következő generáció tagjainak megnyerése a könyvtár számára. Ennek eléréséhez először is külsőségeiben kell vonzónak, érdekesnek lenni a gyermekkönyvtárnak, hogy legyen kedve bejönni, megismerkedni vele. A gyermeki kíváncsiságot kell felébreszteni, ami be fogja csábítani a falai közé. Ha már belépett, még mindig lényeges a barátságos, biztató környezet, de innentől nagy mértékben a könyvtároson múlik, hogy egyszeri látogató lesz belőle vagy rendszeresen érkező, beiratkozott olvasó. Ismerjék meg a szolgáltatások sokszínűségét, és használják is őket, hiszen értük vannak. Minden gyerek „okos felnőtt” akar lenni, éppen ehhez nyújt kiváló segítséget a könyvtár. A gyerekeken keresztül nem mellékesen a szülők is elérhetővé válnak, így a fentebb említett cél is megvalósulhat. A könyvek megszerettetését és az olvasásra való szoktatást tartom a gyermekkönyvtár fő feladatának, hisz ez minden további ténykedés alapja. Ennek segítségével nyílnak meg előttük a tudás kapui, az élet kínálta lehetőségek, amiket nem szabad kihasználatlanul hagyniuk. Hogy ezt milyen változatos módszerekkel, sokszínű programokkal, elfoglaltságokkal lehet elérni, ebbe enged bepillantást dolgozatom.552274545 bytesapplication/pdfhuno_restrictiongyermekkönyvtárfoglalkozások a könyvtárbangyermekolvasók igényvizsgálatatanulók iskola képetanulók könyvtár képetanulók könyvtáros képeGyermekkönyvtári szolgáltatások fejlesztési lehetőségei