Kiss, MariettaBodnár, Gergő2024-06-182024-06-182024-04-24https://hdl.handle.net/2437/373409A dolgozatom fő célkitűzése a Fair Trade termékekkel kapcsolatos fogyasztói attitűdök mélyreható megismerése volt. Ennek érdekében széleskörű szekunder kutatást végeztem, amely magában foglalta a Fair Trade mozgalom alapvető jellemzőinek, annak csokoládéiparra gyakorolt hatásainak elemzését és a fogyasztói magatartást a Fair Trade termékekkel kapcsolatban. A primer kutatásomat egy kóstoltatásos kísérlet formájában szerveztem meg, amelyben 64 fő vett részt, akik a Debreceni Egyetem Szolnok Campus-ának hallgatói és a Szolnoki Vásárhelyi Pál Két Tanítási Nyelvű Technikum diákjai voltak. A kísérlet során a résztvevők ét- és tejcsokoládékat kóstoltak, amelyeket két csoportban (kontroll- és kísérleti) és két körben értékeltek. A kutatás eredményei alapján megállapítható, hogy bár a Fair Trade címkézés pozitív hatást gyakorolhat a fogyasztói észlelésre és a termékek iránti preferenciára, ez a hatás nem mindig egyértelmű és jelentős. A fogyasztók hajlandósága a Fair Trade termékek megvásárlására és a magasabb ár fizetésére változó, és nem minden esetben vezérelt erős etikai meggyőződésekkel vagy a termékminőség észlelt különbségeivel.64huFair Trade, címkehatásA Fair Trade címke hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék eseténThe impact of Fair Trade label on consumers' perceptions and attitudes towards chocolatesKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.