Fazekas, AttilaFaddi, Viktor2008-05-052008-05-052008-05-052008-05-05http://hdl.handle.net/2437/4721Dolgozatom célja az egyetemen elindított Török 2 Sakkozó program mellett egy olyan projekt megvalósítása, ami hasonló funkcionalitást lát el. A Török 2 egyfajta multi-modális ember-gép kapcsolatot megvalósító program, ami képes lejátszani egy teljes sakkjátszmát élőben, valós sakktáblán. A rendszer két kamerát használ, egyik a táblát figyeli, és megpróbálja megállapítani az aktuális állást, a másik a játszó embert figyeli, és igyekszik felismerni az érzelmeit. A lépéseket egy sakk szerver dolgozza fel, ami alapján előállít a gépi játékosnak egy lépést, amit egy robotkar hajt végre. A játék közben egy talking head jelenik meg a képernyőn, ami képes beszédet, és érzelmeket is imitálni. Az elmondott szövege a képernyőn is megjelenik, és élőszóban is elmondja. Célom volt egy ehhez hasonló táblás játék elkészítése, ami felhasználja a kamerákat, a robotkart, és a talking head-et. A választásom a dámajátékra esett, és ehhez készítettem el a programom. Dolgozatom ennek a programnak a működését mutatja be.5064608976 bytes8678056 bytes545703 bytesapplication/octet-streamapplication/zipapplication/pdfhudámajátékmulti-modálisképfeldolgozásrobotkarMulti-modális ember-gép kapcsolat digitális képfeldolgozási aspektusaDEENK Témalista::Informatikano_restriction