Bihari, IldikóPásztori, Lilla2018-05-152018-05-152018-04-03http://hdl.handle.net/2437/252143A szakdolgozat középpontjában a tanodás diákok iskolai eredményességének vizsgálata áll. A szocializációs háttér és a nemzetközi vizsgálatok eredményeinek a tükrében tárom fel a tanulmányi eredményességet erősítő és gátló tényezőket. Majd egy speciális célcsoport bemutatásán keresztül, azaz a hátrányos és halmozottan hátrányos főként roma diákok révén ismertetem a tanoda működését, illetve azt, hogy az iskola diszfunkciója hogyan hat ezekre a diákokra, és milyen alternatívákon keresztül tudnak bent maradni az oktatási rendszerben. Fontosnak tartom, hogy dolgozatomban bemutassam az iskola szerepét a célcsoport életében, illetve az iskolai lemorzsolódás jelentőségét is.54hutanodahalmozottan hátrányos helyzetszegregációlemorzsolódásoktatásromaA tanulmányi eredményesség alakulása egy Észak - Alföldi tanodábanDEENK Témalista::Társadalomtudományok