Fehér, AndrásDávidján, Albert Krisztofer2024-06-182024-06-182024-04-23https://hdl.handle.net/2437/373410A szakdolgozat során a fogyasztói magatartást vizsgáltam az okostelefonok piacán. Mivel a fogyasztói magatartás mérése az egyik legfontosabb része a marketingnek, így ezt a témát választottam. A dolgozatban bebizonyosodott, hogy az okostelefonok piaca folyamatosan fejlődik, amelyre egyre több új gyártó lép be és fejlesztik a kínált készülékeiket és új technológiákat vezetnek be, aminek köszönhetően a fogyasztók választási lehetősége csak bővül. A dolgozatom során egyaránt primer és szekunder kutatásokat használtam. A primer kutatásom egy online kérdőíves felmérést alkalmaztam A kérdőívben többféle kérdést fogalmaztam meg, amelyekben az okostelefonok vásárlási és használati szokásokról kérdeztem, valamint demográfiai adatokat is bekértem annak érdekében, hogy könnyebben tudjak következtetéseket levonni a kérdőív elemzése során. A primer kutatás elemzése során kiderült, hogy milyen tényezők a legfontosabbak egy okostelefonban a kiválasztása során és az is, hogy ezekre a tényezőkre hatással van a fogyasztó neme. Azt is megtudtam, hogy az emberek leginkább szórakozásra használják azon belül kommunikációra és közösségi médiára. Megtudtam, hogy fogyasztók mekkora összeget hajlandóak rászánni az új készülékükre és milyen gyakran váltják azokat. Azt is megtudtam, hogy általában honnan szoktak tájékozódni a fogyasztók egy okostelefon vásárlása előtt, ezáltal már könnyebb megérteni, hogy melyik forrásokra érdemes jobban figyelniük a gyártóknak, hogy több okostelefont értékesíthessenek.43huFogyasztói magatartás az okostelefonok piacánFogyasztói magatartás az okostelefonok piacánConsumer behaviour in the smartphone marketKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.