Dr- Demeter-Karászi , ZsuzsannaCsibi, Gabriella Rita2025-06-232025-06-232025-04-29https://hdl.handle.net/2437/394319A dolgozat célja egy adott köznevelési intézmény esetében megvizsgálni, hogy az intézményi kultúra milyen hatással van a nevelőtestület tagjainak együttműködésére illetve feltérképezni, hogyan befolyásolja vagy befolyásolthatja az intézményi kultúrát a generációk sokszínűsége. A kutatás során különös figyelmet kapott az intézményi kultúra szakirodalmának vizsgálata, a generációk és a generációk közti tanulás elméleteinek feldolgozása. Vizsgálatom alapjául a Debreceni Deák Ferenc Tehetségfejlesztő Középiskolai Szakkollégium intézményi dokumentumai szolgáltak (pedagógiai program, éves beszámolók). Ezen dokumentumok elemzése mellett tizenegy pedagógus részvételével fókuszcsoportos interjú készült, az interjúalanyok a kollégium aktív pedagógusai, nevelőtanárai. Az eredmények szerint az intézményi kultúra meghatározó szerepet kap a nevelőtestület tagjainak együttműködésében, és a generációs sokféleség nem akadályt, hanem inkább lehetőséget jelent. A különbségek nem megosztanak, hanem gazdagítanak, és hozzájárulnak egy sokszínű, együttműködő közösség kialakulásához, a szervezeti kultúra folyamatos megújulásához. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak olyan mentorprogram kidolgozásához, mely támogatja a hallgatók és a kezdő pedagógusok beilleszkedését, elősegíti szakmai fejlődésüket, elköteleződésüket és hosszú távon a pályán maradásukat.53hu• intézményi kultúra • generációk • generációk közti tanulás • együttműködés • mentorKÖZÖS MUNKA, ELTÉRŐ SZEMLÉLETEK? AZ INTÉZMÉNYI KULTÚRA HATÁSA A PEDAGÓGUSOK EGYÜTTMŰKÖDÉSÉRE - ESETTANULMÁNY EGY KOLLÉGIUM PÉLDÁJÁN KERESZTÜLNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.