Pető, Ildikó2021-08-112021-08-112017-09-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 3 szám 3 (2017) , 39-53https://hdl.handle.net/2437/321033This study focuses on the integrated-inclusive education of the students with special educational needs from the side of two 'new' groups of teachers. After outlining the specific situation religious and music teachers perform in education a detailed analysis follows, which focuses on the facts of how these people see their own knowledge, difficulties, and needs in inclusive and integrated education. To assess their situation their results are compared to a so-called ’control group’. The study group is formed by the ’classic’ actors of public education, the teachers who teach general subjects.Jelen tanulmány a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelését vizsgálja a pedagógusok két „új” csoportjának az oldaláról. A hittanár-nevelőknek és a zenetanároknak a nevelésben, oktatásban betöltött sajátos helyzetének a felvázolása után egy olyan vizsgálat tapasztalatainak a bemutatása következik, amely arra fókuszál, hogyan látják a saját tudásukat, nehézségeiket, szükségleteiket az együttnevelési helyzetekben. Helyzetük megítéléséhez ún. kontroll csoporthoz viszonyítottuk a vizsgálati eredményeiket. A vizsgálati csoportot a közoktatás klasszikus szereplői, a közismereti tárgyakat oktató pedagógusok alkották.application/pdfinclusionspecial educational needsreligious teachersmusic teacherssajátos nevelési igényegyüttnevelészenei nevelésÚJ „KAPCSOLATOK”: A ZENETANÁROK, A HITTANÁROK ÉS AZ SNI TANULÓKfolyóiratcikkOpen Access2017https://doi.org/10.18458/KB.2017.3.39Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat33Különleges Bánásmód2498-5368