Vargáné Nagy, AnikóJakab, Réka2018-04-272018-04-272018-04-27http://hdl.handle.net/2437/250423Dolgozatomban a másodlagos kötődés (secondary attachment) mint pszichológiai jelenséget vizsgálom, valamint az óvodás korú gyermekek és óvodapedagógusaik kapcsolatát, óvodapedagógusok és szülők bevonásával. Ahhoz, hogy átfogó képet kaphassunk a kora gyermekkori kötődésről, a gyermekek mellett a szülőket/gondozókat és óvodapedagógusokat is vizsgálnunk kell. Kutatásom során gyermekek által mondott meséket elemeztem, valamint szülőkkel és óvodapedagógusokkal végeztem fókuszcsoportos interjúkat.Meglátásom szerint, valamint a kutatási adatok is bizonyítják, hogy a kora gyermekkori kötődések kialakulása és formálódása rengeteg tényező hatására történik. A gyermekkel legtöbb időt eltöltő személyek, szülők és gondozók azok, akik mintájukkal nagy hatással vannak a gyermek érzelmi, szociális és kognitív fejlődésére.39hukötődésóvodai nevelésattachmentearly childhoodAz óvodapedagógus szerepének jelentősége a kora gyermekkori kötődésbenDEENK Témalista::Neveléstudomány