Tornai, RóbertMolnár, Gábor2006-07-202006-07-2020042006-07-20http://hdl.handle.net/2437/205Tömör testek nem osztozhatnak a tér ugyanazon részein. Ilyen testek szimulálásánál szükséges a testek közötti ütközések felismerése és megfelelő kezelése. Az ütközésdetektálás célja, hogy egy ütközés körülményeiről információkkal szolgáljon, továbbá hogy egy adott időpillanatra vonatkozóan el tudja dönteni, hogy történt–e ütközés, vagy nem. Az ütközések felismerése sok helyen szükséges, például robotok automatikus irányításánál, fizikai szimulációkban, Virtual Reality alkalmazásokban, számítógépes játékokban, stb. A szakdolgozat célja, hogy áttekintést adjon az ütközésdetektálási módszerek különböző típusairól. Vázlatosan bemutatásra kerülnek az adott típusnál található alapvető algoritmusok, összehasonlításokkal együtt. Fontosnak tartottam ismertetni a grafikus hardverrel gyorsított ütközésdetektálást, mert a legtöbb alkalmazás nem használja ki teljesen a GPU–k kapacitását, és mert rámutat arra, hogy milyen nagy igény lenne egy ütközésdetektálást gyorsító hardverre...41295775 bytesapplication/pdfhuno_restrictionmerev testekbefogadó testekOBB fa AABB fadeformálható testekTérbeli objektumok ütközésének kezelése a komputergrafikában