Herendiné Kónya, EszterSzabó, Daniella2019-05-032019-05-032019-05-03http://hdl.handle.net/2437/266749Dolgozatomban az érvelés és bizonyítás képességének fejlesztési lehetőségeit tártam fel két, a 9. évfolyamnak szánt matematika tankönyv elemzésével. A matematikai bizonyítások történeti bevezetője után, a bizonyítások megjelenése következik az iskolában. Részletesen elemzem a Mozaik Kiadó Sokszínű matematika 9. című tankönyvét és a Műszaki Kiadó Matematika 9. Gondolkodni jó! című tankönyvét. A tankönyvek elemzése után a következtetések levonása következik, a feladatok, felépítés, szövegezés közötti eltérések és hasonlóságok vizsgálata. Végül egy összegzéssel zárul a dolgozat, ahol egy pár összefogaló gondolat és jó tanács található.26hutankönyv9.osztálygeometriaA bizonyítás és érvelés képességének fejlesztési lehetőségei tankönyvi elemzések tükrébenDEENK Témalista::Matematika