Boda, IstvánElek, Judit2006-08-012006-08-0120052006-08-01http://hdl.handle.net/2437/309Nincs merev határ a TQM és az új verziójú ISO minőségirányítási rendszermodellek között. Az alapelvek lényegében azonosak, minőségfejlesztési eszközök, módszerek azonosak. A különbség csak a rendszer szerkezetében van és a dokumentálási formákban van. Bármelyik rendszert vezetik be a könyvtárban, azonos a cél: minden intézkedés a könyvtárhasználó elégedettségének növelése érdekében történik. A könyvtári menedzsment területén is az európai normákhoz kell igazodni. Az új minőségszemléletű kultúrát be kell vezetni a könyvtárakban is. Ez a jövő útja. A felzárkózás elkerülhetetlen. Minden könyvtár érdeke időben hozzáfogni a munkához. Csak a kezdet nehéz: meghozni a döntést a minőségirányítási rendszer építésére. A folytatáshoz szemléletváltozásra, új gondolkodásmódra és a minőségügy iránti elkötelezettségre van szükség.70500460 bytesapplication/pdfhuno_restrictionmenedzsmenttörténetekönyvtári menedzsmentminőségmenedzsmentTQMISO9000Könyvtári menedzsmenttrendek a XXI. Században