Weaver, Eric BeckettHorváth, Zita2022-04-112022-04-112022-04-11http://hdl.handle.net/2437/330397Az egyén személyiségének fejlődésében – számos tényező mellett – jelentős szerepet töltenek be az oktatási intézmények. Az iskolákban zajló folyamatok hatékonysága, hatása azonban nagymértékben függ a regnáló kormány, politikai rendszer milyenségétől. Szakdolgozatomban a Magyarországi oktatáspolitika azon időszakát mutatom be, melyben szinte egyszerre voltak jelen a demokratikus és autoriter politikai elemek. A II. világháború után az oktatás újjászervezése ugyanis még demokratikus hangulatban és módon vette kezdetét, de a baloldali politikai erők fokozatos előretörésével ez a folyamat megrekedt, majd éles fordulópont után a politikai rendszer diktatórikus formát öltött. Kutatásom során igyekeztem összegyűjteni azokat a jelentős eseményeket, intézkedéseket, melyek segítségével a legszemléletesebben be tudom mutatni ezt az oktatáspolitikai átmenetet.42huoktatáspolitikaegyházi iskolákállamosításMagyarország oktatáspolitikája 1945 és 1948 közöttDEENK Témalista::Társadalomtudományok