Molnárné Kovács, JuditPalcsik, Petra2017-05-192017-05-192017-04-07http://hdl.handle.net/2437/240646Az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games, azaz nagyon sokszereplős internetelérés segítségével játszható játékok) kutatása egyre nagyobb létjogosultsággal rendelkeznek a pszichológiai kutatások területén, hiszen évről évre egyre több felhasználót mondhatnak magukénak, és egyre inkább kedvelt szabadidős szórakozási formává növik ki magukat az évek során.Szakdolgozatomban a felhasználók és a virtuális világban létrehozott karaktereik közötti kapcsolat egyik aspektusát vizsgáltam meg mélyebben, nevezetesen a felhasználók valódi és virtuális világbeli nemének összefüggéseit.A kutatási eredményeim a gender-bending jelenség mutatóit illetően, hogy a gender-bended karakterek létrehozásának leggyakoribb oka a karakterek vizuális megjelenése, illetve annak különböző aspektusai. További eredmény, hogy a valódi nem felfedése teljességgel természetesnek bizonyult a World of Warcraft felhasználók ezen mintájában, illetve hogy a játékosok megítélése szerint a női karaktereknek némiképp előnye van a virtuális világban.40huidentitásgender-bendingWorld of WarcraftMMORPGnemi identitásnemi szerepGender-bending és nemi identitás a World of Warcraft-banDEENK Témalista::Pszichológia