Szerdahelyi, ZoltánFige, Csenge Anna2025-06-122025-06-122025-04-11https://hdl.handle.net/2437/391564A dolgozat célja az óvodáskorú gyermekek mozgásfejlesztési lehetőségeinek feltérképezése a szülői nézőpontból. A mozgásfejlődése és fejlesztése ebben a korban igen kiemelkedő, hiszen alapvető készségek és képességek alakulnak ki a gyermekekben, ami meghatározó szerepű, hiszen ezek a későbbi tanulási és szociális sikereket biztosítják. Az óvodai nevelés alapvető feladataiba tartozik, a gyermekek, mozgásos képességeik fejlesztése is, azonban ebben a témában nem hanyagolható el a szülő sem. A kutatás középpontjában az olyasfajta mozgásos cselekvések beteljesülése kap szerepet, szülői szemszögből, amelyek során kiderül, hogy a szülők hogyan is vélekednek a mozgásfejlesztés szerepéről, fontosságáról, megvalósításáról az otthon környezetében. Megtudhatjuk, a szülőknek milyen elvárásai és tapasztalataik vannak az óvodai mozgásfejlesztéssel kapcsolatban. Az eredmények rá világítanak arra, hogy a szülők többsége fontosnak tartja az óvodai és otthoni mozgás be teljesülését. A dolgozat javaslatokat is megfogalmaz, mind a családi mozgástevékenységekre, mind az intézményben előforduló mozgások előfordulására, és hogy hogyan is lehetne a kettőt hatékonyan együtt működtetni, ezzel is hozzá járulva a gyermek mozgásfejlődésének elősegítéséhez.57huóvodáskorszülői nézőpontmozgásfejlesztésÓvodáskorú gyermekek mozgásfejlesztési lehetőségeinek vizsgálata szülői apektusbólNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.