Blaskó, BeátaMenyhárt, Lilla2014-04-302014-04-3020142014-04-30http://hdl.handle.net/2437/190895Szakdolgozatomban egy jövőben akár meg is valósítható vállalkozási ötlet - egy egyetemisták számára kialakított reggelizésre specializálódó étterem - üzleti tervét megalapozó piackutatást végeztem el.Célom az volt, hogy megvizsgáljam, érdemes-e ilyen típusú vállalkozásba kezdeni a Campus területén, és amennyiben igen, pontosítsam elképzelésemet.A szakirodalmi áttekintésben bemutatom a vendéglátásnak, - a nemzetgazdaság egyik legfontosabb ágának fejlődését, nemzetgazdasági szerepét, jelentőségét. Kitérek a magyarországi vendéglátóiparban tevékenykedő vállalkozásokat érintő nehézségekre, korlátozásokra, veszélyekre, bemutatom azok elmúlt évtizedben történt számbeli változását.Részletezem a nemzetközi és a hazai éttermi vendéglátásban megjelenő trendeket, az éttermi reggeliztetés magyarországi megjelenését, végül pedig összefoglalom a marketing szempontú környezetelemzés éttermekre vonatkozó gyakorlatát.A piackutatás első lépéseként az ismertetett trendek alapján megfogalmaztam néhány hipotézist a tervezett éttermi vállalkozás célcsoportjára, a hallgatókra vonatkozóan. Hogy megvizsgáljam a hipotéziseimet, második lépésként kérdőíves megkérdezést végeztem a Campus hallgatói körében.49hupiackutatásreggelizőéttermi vállalkozásmarketingkutatáskeresletelemzésüzleti tervezésPiackutatás reggeliző éttermi vállalkozás üzleti tervéhez, avagy reggeliznek-e az egyetemisták?Market research for the business plan of a breakfast restaurant, or do university students have breakfast?DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány