2008-12-202008-12-209630778343http://hdl.handle.net/2437/73513A katolikus egyház történetét ez a könyv nem oly módon tárgyalja röviden, ahogyan azt egy egyháztörténész írná meg. Mondanivalómat rövidre fogva és többnyire jelen időben előadva, figyelmemet a nagy vonalakra, a főbb struktúrákra és a jelentős személyiségekre összpontosítom, kerülve minden szaktudományos ballasztot. (...) A katolikus egyház történetét természetesen másképpen is meg lehet írni: az eseményeket "semlegesen" leíró hittudósként vagy olyan történészként, akinek életét az egyház története nem szabta meg döntő mértékben. De megírhatja a "megértésen" fáradozó, a "hermeneutikára" felesküdött filozófus vagy teológus is, akinek a "mindent megérteni" egyben azt is jelenti, hogy "mindent megbocsát". Én azonban a katolikus egyház történetét olyan emberként írom meg, akire az egyház lesújtott, aki a történeti összefüggések okán "érti", de semmiképpen nem bocsátja meg a szellemi elnyomást és az inkvizíciót, a boszorkányégetést, a zsidók üldözését, a nők diszkriminációját. (A szerző) A katolikus egyház történetét természetesen másképpen is meg lehet írni: az eseményeket "semlegesen" leíró hittudósként vagy olyan történészként, akinek életét az egyház története nem szabta meg döntő mértékben. De megírhatja a "megértésen" fáradozó, a "hermeneutikára" felesküdött filozófus vagy teológus is, akinek a "mindent megérteni" egyben azt is jelenti, hogy "mindent megbocsát". Én azonban a katolikus egyház történetét olyan emberként írom meg, akire az egyház lesújtott, aki a történeti összefüggések okán "érti", de semmiképpen nem bocsátja meg a szellemi elnyomást és az inkvizíciót, a boszorkányégetést, a zsidók üldözését, a nők diszkriminációját. (A szerző)9630778343http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibSOK360708bibSOK360708