Páskuné Kiss, JuditMolnár, Klaudia2013-05-122013-05-122013-04-082013-05-12http://hdl.handle.net/2437/167830Szakdolgozatomban a fiatalok pályaalkalmazkodását és foglalkozásismeretét vizsgáltam, különböző demográfiai változók tükrében. Olyan kérdésekre kerestem a választ, mint hogy mennyire érettek a fiatalok a megfelelő, átgondolt pályaválasztásra? És kimutatható-e fejlődés a pályaérettségben? Rendelkeznek-e elég és megfelelő ismerettel a különböző pályákról? Továbbá módosít-e ezen bármit a napjainkban olyan sokat hangsúlyozott gyakorlat (Nat, 2011), vagy szervezett közösségi szolgálat (2011. évi CXC. törvény)? Vagy ez is csak újabb terheket ró a fiatalokra és az iskolákra? Vizsgáltam a játék és munka kapcsolatát a fiatalok körében továbbá a fogalmak összekapcsolásának a pályafejlődés elméletekbe történő lehetséges beemeléséről is értekeztem. Összefoglalva elmondhatjuk, hogy vizsgálatunkban sok, az elvárásunknak megfelelő különbséget találtunk a diákok között a pályaérettség szempontjából és ezek a különbségek összhangban vannak a korábbi, egyéb, témához kapcsolódó vizsgálatokkal is.113hupályaorientációpályaalkalmazkodáspályaismeretjátékmunkapályaválasztásserdülőkstátuszmunkatapasztalatA pályaalkalmazkodás és a pályaismeret vizsgálata serdülőknél - játszhat-e az, aki dolgozik?DEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológiano_restriction