Olajos, TímeaHarsányi, Zsófia2021-05-102021-05-102021-04-13http://hdl.handle.net/2437/309254Szakdolgozatom célja a szociokulturálisan hátrányos helyzetű gyermekek késleltetésének vizsgálata Mischel pillecukortesztjével 5 – 6 éves óvodás gyerekekkel. Matts és munkatársai (2018) a hátrányos helyzetet a torzító tényezők csoportjába sorolták Mischel vizsgálatában. Ennek kapcsán arra keresem a választ, hogy ezek a gyerekek valóban nagyobb arányban eszik- e meg a pillecukrot, illetve mi különbözteti meg a két csoportot egymástól, tehát akik megeszik és akik nem a jutalmat. Milyen tényezők állhatnak a háttérben, melyek segítik vagy éppen gátolják a késleltetés folyamatát. Valamint arra is keresem a választ, hogy a figyelem és gondolkodás milyen mértékben befolyásolja a gyermekek szükségleteinek kielégítésére vonatkozó késleltetést.46huhátrányos helyzetpillecukortesztkésleltetésfigyelemgondolkodás„Várni vagy sem?" - hátrányos helyzetű óvodások pillecukortesztjeDEENK Témalista::Pszichológia