Hovánszki, JánosnéMihály, Anita2016-04-112016-04-112016http://hdl.handle.net/2437/223314Szakdolgozatomban az ének-zenei nevelés transzferhatásáról írok. Különböző tudományterületek szempontjából közelítem meg, illetve hívom fel a figyelmet e nevelési terület fontosságára. Bizonyított tényeket ismertetek és megkeresem azokat a pontokat, ahol az ember találkozhat közvetlenül a zene pozitív hatásaival. Tisztázom a transzfer fogalmát, előzményét. Vizsgálódások által elért értékelésekkel támasztom alá a transzferhatások megnyilvánulását. Közös vonásokat keresek az ének-zene, matematika és nyelv területén, majd folytatom a zene közvetlen hatásaival; kreativitás és intelligencia érintésével. Feldolgozom a személyiségre tett hatásait a zenének. Érintem a zene és a mozgás kapcsolatát, az agy és idegrendszerrel való kapcsolatát. Folytatom zenei területekről megközelítve a témát, melyben a hallás és ritmusképzést érintem. Végül az improvizációról, képzeletről írok, mint olyan terület, amire ugyancsak hatással bír a zene. A szakdolgozat gyakorlati alátámasztásához az interjúkészítést választottam, mellyel nem csak összegző adatokat tudtam kiszűrni, hanem fontos részleteket tudtam meg egyes pedagógusoktól az általuk preferált, bevált módszerekről.40 oldalhuének-zenei neveléstranszferhatásAz ének-zene transzferhatása az óvodás korú gyermek életéreDEENK Témalista::Neveléstudomány