Fehér, AndrásRácz, Petra2025-06-202025-06-202025-04-23https://hdl.handle.net/2437/393920Szakdolgozatomban egy olyan dinamikusan fejlődő területet vizsgálok, amely mára kulcsszereplővé vált a munkaerő-toborzás világában: az online marketinget. Az internet térnyerésével a hagyományos toborzási módszerek mellett új, izgalmas lehetőségek nyíltak meg a vállalatok előtt, hogy megtalálják a legmegfelelőbb jelölteket. A dolgozatom céljaként betekintést nyújtok abba, hogyan használják a magyar vállalatok a modern online marketing eszközeit, hogy vonzóvá tegyék magukat ezen a jelöltvezérelt munkaerőpiacon. Az elméleti ismeretet az online marketing fogalmának és annak a toborzási folyamatokkal való összefüggésének vizsgálata adja, amikor a potenciális vásárló maga a jelölt, a termék pedig az álláslehetőség. Szakdolgozatom gyakorlati útmutató is azon szakemberek számára, akik szeretnék a lehető legjobb eszközökkel és stratégiákkal megszólítani a jövő tehetségeit. Szakértői interjúk segítségével három fő kutatási kérdést vizsgálok, melyek a toborzásban hatékony online marketing eszközökre és platformokra, a sikerességük mérésére, valamint a tartalommarketing fontos szerepére irányulnak. Magyarország legismertebb állásportáljának, a Profession.hu Kft.-nek 5 partnere, valamint Profession Services üzletágának online marketing munkatársa osztotta meg tapasztalatait, így mind vállalati, mind ügynökségi oldalról értékes információkhoz juthatunk.64humarketingtoborzásA modern digitális marketing jelentősége és eszközei a magyar vállalatok humán erőforrás stratégiájábanThe significance and tools of modern digital marketing in the human resources strategies of Hungarian companiesKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.