Trembeczki, István ZsoltKissné Smajda, Gréta2023-01-112023-01-112022-12-21https://hdl.handle.net/2437/343332Magyarországon vegyes piacgazdaság működik, ezért az állam által meghatározott keretek között a gazdasági szereplők szabadon hozhatnak döntéseket. Az állam kiemelten foglalkozik a gyermekek jogi és erkölcsi védelmével, így a nekik készült reklámokat a reklámtörvény, a médiatörvény és a Reklámetikai kódex is szabályozza. Az ember személyiségének kialakulásában fontos szerepe van a gyermekkornak. A 12 éven aluli gyermek személyisége, tudata, értékrendje és ízlése még formálódás alatt van. Mivel a reklámokban pszichológiai eszközöket használnak a fogyasztók befolyásolására, ezért a gyermekek személyiségének fejlődésére káros hatással lehetnek. A 2010 után született gyermekek, az Alfa generáció tagjai kiemelt célcsoportja a reklámiparnak, mivel most a szüleik, a jövőben pedig saját pénzüket költik majd el a megszeretett márkákra. Ennek a generációnak a legnagyobb a médiafüggősége, ezért a reklámoknak még nagyobb lehet a személyiségbefolyásoló hatása. A Magyarországon bemutatott Barbie baba-reklámok a megjelenésük óta hatalmas etikai fejlődésen mentek keresztül, amely a reklámszabályozás folyamatos szigorítását tükrözi. A reklámok gyermekekre gyakorolt káros hatása csökkenhetne, ha a gyermekműsorok között nem lehetne hirdetéseket sugározni, valamint, ha az minőségi tartalommal szórakoztatná és nevelné a 12 éven aluli gyermekeket.42huetikareklámgyermekA gyermekeknek szóló reklámok etikai megközelítéseDEENK Témalista::Filozófia