Kontor, EnikőDudás, Boglárka2025-12-182025-12-182025https://hdl.handle.net/2437/401005A szakdolgozat célja az infláció és a benzinárstop hatásainak vizsgálata a magyar háztartások gépjárműhasználati és fogyasztói szokásaira. A kutatás középpontjában az állt, hogy a gazdasági környezet változásai miként befolyásolják az autóhasználat gyakoriságát, az üzemanyag-vásárlási döntéseket, valamint a fogyasztók árérzékenységét. Az eredmények szerint az infláció és az árstop időszaka érzékelhetően átalakította a vásárlói magatartást: sokan csökkentették az autóhasználatot, alternatív közlekedési módokat választottak, illetve nagyobb figyelmet fordítottak a kedvezményekre. Ugyanakkor a márkahűség továbbra is erős maradt. A kutatás rámutatott arra is, hogy a fogyasztók körében egyre nagyobb az érdeklődés az alternatív meghajtású járművek iránt, bár a magas beszerzési költségek még gátolják ezek elterjedését. A dolgozat eredményei hozzájárulnak a fogyasztói magatartás és a közlekedési szokások gazdasági hatásainak mélyebb megértéséhez.44huinflációbenzinárstopfogyasztói magatartásautóhasználatárérzékenységMarketing kihívások és fogyasztói reakciók az infláció és az üzemanyagárstop tükrébenMarketing challenges and consumer reactions in the context of inflation and fuel price capsKözgazdaságtudományKözgazdaságtudomány::MarketingKözgazdaságtudomány::GazdaságelemzésHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.