Kovács, ÁkosKövér, Ildikó2012-12-172012-12-172012-12-172012-12-17http://hdl.handle.net/2437/155124A zárótanításomon a feladatok megoldása során új változókat vezettünk be, és ezek segítségével vezettük vissza a magasabbfokú egyenleteket másodfokú egyenletekre. Dolgozatomban a középiskolai anyagot abból a szempontból vizsgálom, hogy milyen anyagrészeknél alkalmazható még ez a módszer, milyen feladattípusok megoldásánál érdemes új változót bevezetni. Arra is keresem a választ, hogy milyen szerepe, jelentősege van egy megfelelő új változó megtalálásának és bevezetésének egy feladat struktúrájának megértésében, a számolási hibák elkerülésében, a készségek fejlesztésében, és milyen nehézségeket küzdhet le egy diák ennek a módszernek az alkalmazásával egy feladat megoldása során.20huúj változóegyenletek megoldásaegyenletek struktúrájazárótanításközépiskolai feladatokGondolatok a zárótanításom kapcsánÚj változók bevezetéseDEENK Témalista::Matematika