Páskuné Kiss, JuditAndorkó, Katalin Virág2022-05-022022-05-022022-04-14http://hdl.handle.net/2437/331993Dolgozatomban a halogatás és az énhatékonyság kapcsolatát vizsgálom. A mintám középiskolás diákok képezték, eredményeiket a felsőoktatásban tanulókéval hasonlítom össze. A szakirodalmi háttér mentén megvizsgálom az egyes halogatástípusokat. Takács (2010, 2011) tanulmányai mentén értékelem a felsőoktatásban erőteljesen megjelenő tendencia középiskolában fellelhető okait. A fejlődéspszichológia, azon belül is a pozitív pszichológia elméleteire térek ki és ezeken belül értelmezem azt. Törekszem feltérképezni miért kételkednek magukban még a számos sikert elérő emberek is, és hogyan alakul ki ebből a maladaptív halogató szokás. Emellett kitérek az oktatás jelentőségteljes szerepére a diákok énhatékonyságának és önszabályozásának kialakításában.49huhalogatás, aktív, passzív, általános énhatékonyság, tanulási énhatékonyság, középiskola, serdülők, oktatásA halogatás kezdeti megnyilvánulása a középiskolai oktatásban és az ezt tükröző énhatékonyságMultitasking és információgátlás a modern technológia világábanAz élet habzsolva jó? Fiatal felnőttek mértéktartási szokásai és impulzuskontrollja az étkezéssel és a sorozatnézéssel kapcsolatbanAz egészségügyi dolgozók kiégése a társas orientáció és az értékrendszereik menténDEENK Témalista::Pszichológia