Inántsy-Pap, JuditBatári, Zsófia2015-05-022015-05-022015-03-28http://hdl.handle.net/2437/211786Szakdolgozatomban a gyerekszerelem, felnőttszerelem és a barátság fogalmának megértését vizsgáltam 9-10 éves gyerekek körében. Vizsgálati módszerként az ún. PAIR rajzelemzési technikát alkalmaztam. Vizsgálatomban összesen 67 gyermek vett részt, fiúk és lányok hasonló arányban. Egy szerelmes gyerekpárt, egy baráti párt és egy felnőtt szerelmespárt lerajzolva az említett rajzelemzési eljárás segítségével megállapítottam, hogy a gyerekek képesek különbséget tenni az említett három fogalom között. A PAIR technika 6 főskálával dolgozik. Szignifikáns különbséget találtam a három rajz esetében a kohézió (p<0,01) és az elkülönülés (p<0,01) skálák esetében. Elmondható, hogy a 9-10 éves gyerekek szorosabb kapcsolatként ábrázolják a szerelmet mindkét esetben, mint a barátságot, illetve hogy mindhárom fogalom jelentésével kapcsolatban képesek adekvát képet alkotni.45hugyerekszerelembarátságfelnőttszerelemrajzvizsgálatA gyerekszerelem, a felnőttszerelem és a barátság fogalmának megértése 9-10 éves gyerekek körébenÁlmokba beépült ingerek és a tanulás kapcsolataHázi kedvenceink jótékony hatása a pszichoszomatikus zavarok megelőzésébenA jutalmazás hatása a konformista viselkedésreDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia