Balla, DánielFucskó, Brigitta2024-02-012024-02-012023-10-30https://hdl.handle.net/2437/365808Napjainkban a laptopok már mindennapjaink szerves részei lettek, ezért úgy gondolom a kutatásom az emberek nagy részének releváns lehet. A célom az volt, hogy a Dell laptopok piacát elemezzem és összehasonlítsam a versenytársaival 2018 és 2022 között, azaz feltérképeztem a vállalat pozícióját ezen a dinamikusan változó piacon. Kutatásomat egészen az informatikai forradalomtól kezdtem, majd a digitális eszközökről is szót ejtettem. Bemutattam a laptopok történetét időrendi sorrendben, továbbá a Dell Technologies történetét és jelenlegi laptopkínálatát. Szekunder kutatásomban kitértem a Dell Technologies piaci helyzetére a hivatalos éves beszámolók alapján és bemutattam a kulcsfontosságú mutatószámokat, továbbá egy Tableau Dashboard keretein belül összehasonlítottam a Dell és versenytársai által kínált laptopokat. Primer kutatásomban egy kvantitív felmérés segítségével vizsgáltam az emberek fogyasztói magatartását, preferenciáit a laptopok irányába, majd a Dell Technologies márkával kapcsolatban is megvizsgáltam a fogyasztók elégedettségét. Adatvizualizáció segítségével mutattam be az eredményeket, melyhez a Tableau nevezetű adatvizualizációs szoftvert vettem igénybe, a hipotéziseim kiértékeléséhez pedig az SPSS statisztikai szoftvert használtam.53hulaptoppiacadatvizualizációTableauDell TechnologieslaptopA Dell laptopok piacának elemzése és összehasonlítása a versenytársakkal 2018 és 2022 közöttDEENK Témalista::InformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.