Csók, CintiaSzűcs, Petra2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374154Az otthon és az iskolai eredményesség közötti összefüggés a szakirodalomban az utóbbi években egyre inkább előtérbe került. Habár számos tanulmány támasztja alá, hogy a család és a lakókörnyezet milyen jelentős hatással bír a gyermekek fejlődésére, valamint iskolai teljesítményére, továbbra is kevés figyelem irányul azoknak a családoknak a helyzetére, akiknek lakhatásuk államilag és ideiglenesen biztosított. Kutatásunk fő fókusza ezért a családok átmeneti otthonában élő szülők élethelyzetére, valamint a gyermekek iskolai pályafutására helyeződik. Kérdőíves vizsgálatunkat az észak-alföldi régióra, ezen belül pedig a Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyékben működő intézményekre szűkítettük le. A kérdőívek felvételét 7 db otthonban végeztük el, összesen 50 szülővel. A lekérdezés során arra szerettünk volna választ kapni, hogy a megváltozott életkörülményekhez képest hogyan valósul meg a szülői bevonódás, hogyan jellemezhető a szülők oktatással kapcsolatos attitűdje, valamint milyen tényezők állnak az otthonba kerülés mögött.37hugyermekjólétcsaládátmeneti otthonszülői részvételKihívást jelentő életkörülmények és szülői törődés a családok átmeneti otthonábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.