Fodor, SzilviaPál, Eszter Noémi2021-12-172021-12-172021-11-22http://hdl.handle.net/2437/326442Dolgozatom középpontjában a végzős egyetemista hallgatók teljesítményszorongása áll. Kutatásomban arra a kérdésre kerestem a választ, hogy melyek azok az egyéni tényezők, amelyek összefüggésbe hozhatóak a teljesítményszorongással, és ezen tényezők közül melyek bizonyulnak protektív faktoroknak a jelenséggel szemben. A kutatás során olyan tényezőket vizsgáltam, mint a teljesítménymotiváció, az énhatékonyság, az önértékelés, a vonás- és állapotszorongás és a stresszterheltség. A korábbi nemzetközi kutatásokkal összhangban jelen vizsgálat eredményei is azt mutatják, hogy egyes tényezők az egyetemi teljesítményszorongás rizikófaktoraiként tekinthetőek: ide sorolható az állapot- és vonásszorongás, az észlelt stressz és a kudarckerülés motívuma. Ezzel szemben az önértékelés, az énhatékonyság és a sikerkeresés motívuma protektív faktorokként, azaz szorongáscsökkentőként vannak jelen. Ezen említett védőfaktorok kulcsfontosságú szerepet játszhatnak a prevenció és intervenció során.62huteljesítményszorongásteljesítménymotivációénhatékonyságönértékelésvonás- és állapotszorongásészlelt stresszegyetemistákA végzős egyetemi hallgatók teljesítményszorongását befolyásoló pszichológiai faktorokMaszkviselés a COVID-19 pandémia idején: az önszabályozás és a kockázatvállalás szerepeA multitasking, avagy a párhuzamos feladatvégzés teljesítményre gyakorolt hatása: a figyelem és az emlékezeti terjedelem vizsgálataAz Eysenck-féle személyiségdimenziók és a teljesítményszorongás összefüggésének vizsgálata középiskolás tanulók körébenDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia