Bíró, GyulaBíró, Istvánné2013-12-092013-12-092013-11-282013-12-09http://hdl.handle.net/2437/177442Napjainkban az oktatási intézmények eredményességének kiemelkedő mutatója a tanulók iskola utáni helytállása, mely főleg a pedagógusok, a pedagógusközösségek eredményességét jelenti. Az iskola minősége az iskolán belül dől el. Ebben az iskolavezető szerepe meghatározó. Tevékenysége elsősorban a szervezet eredményességére gyakorol hatást, az eredményességet befolyásoló tényezőket alakíthatja: a pedagógus felkészültségét, a pedagógusi kompetenciák fejlesztését, a tanítási-tanulási folyamat minőségét. A problémák felismerése, a vezetői feladatok színvonalas ellátása, a jól megválasztott vezetői stílus és modell feltétele az iskola eredményes és hatékony működésének, a szükséges változási folyamat véghezvitelének.48hutanulási képességalapkészségekkritériumorientált fejlesztéskompetenciaeredményességváltozásvezetésA vezető szerepe a tanulók képesség- és készségfejlesztésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány