Polonyi, Tünde ÉvaAbari, KálmánKántor-Faragó, Márta2020-05-172020-05-172020http://hdl.handle.net/2437/287636A dolgozatban bemutatott kutatás az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport keretein belül valósult meg. Kutatásunk során elsősorban a tanulók iskolai motivációja és az iskolai közegben megélt flow- és anti-flow élmények kapcsán vizsgálódtunk. A vizsgálatba a 2019/2020-as tanévben hollandot mint idegen nyelvet középiskolai keretek között tanuló fiatalokat vontuk be. A kutatás során a HANNA elnevezésű digitális tananyagot, illetve a Mondly (Dutch) nevű telefonos nyelvtanulást segítő alkalmazás hatását vizsgáltuk a feladatmegoldás közben megélt flow-élményre, a motivációs mintázatra és a nyelvtudás szintjére. A kismintás kutatás során a tesztalapú kérdőívek mellett interjútechnikával és megfigyelésekkel is dolgoztunk, az eredményeket az ún. kvalitatív módszerrel értelmeztük.48huholland mint idegen nyelvközépiskolai holland tanulásmotivációflow-élménydigitális idegen nyelvi tananyagok használataKiegészítő digitális idegen nyelvi tananyagok hatása az iskolai flow-élményre, a tanulási motivációra és a nyelvtudásraA HANNA program és a MONDLY alkalmazás használatának vizsgálata hollandul tanuló fiatalok körébenDEENK Témalista::Pszichológia