Mező, FerencMáth, JánosAbari, KálmánMező, Katalin2021-08-142021-08-142015-12-30Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat, Évf. 1 szám 4 (2015) , 65-75https://hdl.handle.net/2437/321236This paper offers methodological guidance to the mathematical-statistical analysis of self-controlled (pre-test - development - post-test type) effectiveness studies of development programs written for children who need special treatment. After summarising the basic terms we show what kind of commands can be given to a downloadable free software (it is the R language), and how we can interpret the results of statistical calculations done by the software.E tanulmány a különleges bánásmódot igénylő tanulók számára készült fejlesztőprogramok (elővizsgálat-fejlesztés-utóvizsgálat elrendezésű) önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai elemzéséhez nyújt módszertani útmutatót. A szükséges alapfogalmak összefoglalása után bemutatjuk, hogy egy, az adatelemzéshez használható, ingyenesen letölthető szoftver (az R-nyelv) számára milyen utasításokat adhatunk, s a szoftver által elvégzett statisztikai műveletek eredményeit miként értelmezhetjük.application/pdfdevelopment programmeseffectiveness studystatisticsR languagefejlesztőprogramhatásvizsgálatstatisztikaR nyelvFEJLESZTŐPROGRAMOK ÖNKONTROLLOS HATÁSVIZSGÁLATÁNAK MATEMATIKAI STATISZTIKAI HÁTTEREfolyóiratcikkOpen Access2015https://doi.org/10.18458/KB.2015.4.65Különleges Bánásmód - Interdiszciplináris folyóirat41Különleges Bánásmód2498-5368