2021-08-142021-08-14http://hdl.handle.net/2437/321236This paper offers methodological guidance to the mathematical-statistical analysis of self-controlled (pre-test - development - post-test type) effectiveness studies of development programs written for children who need special treatment. After summarising the basic terms we show what kind of commands can be given to a downloadable free software (it is the R language), and how we can interpret the results of statistical calculations done by the software.E tanulmány a különleges bánásmódot igénylő tanulók számára készült fejlesztőprogramok (elővizsgálat-fejlesztés-utóvizsgálat elrendezésű) önkontrollos hatásvizsgálatának matematikai statisztikai elemzéséhez nyújt módszertani útmutatót. A szükséges alapfogalmak összefoglalása után bemutatjuk, hogy egy, az adatelemzéshez használható, ingyenesen letölthető szoftver (az R-nyelv) számára milyen utasításokat adhatunk, s a szoftver által elvégzett statisztikai műveletek eredményeit miként értelmezhetjük.application/pdfCopyright (c) 2015 2015https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0development programmeseffectiveness studystatisticsR languagefejlesztőprogramhatásvizsgálatstatisztikaR nyelvMATHEMATICAL STATISTICAL BACKGROUND OF SELF-CONTROLLED EFFECTIVENESS STUDY OF DEVELOPMENT PROGRAMMESFEJLESZTŐPROGRAMOK ÖNKONTROLLOS HATÁSVIZSGÁLATÁNAK MATEMATIKAI STATISZTIKAI HÁTTEREinfo:eu-repo/semantics/article