Márton, SándorFarkas, Anett2024-07-082024-07-082024-04-08https://hdl.handle.net/2437/375321A szakdolgozatom fő témáját az a kérdés ihlette, hogy milyen hatással van ránk a virtuális térben eltöltött idő, egészen pontosan a videójátékokkal történő kikapcsolódás. Milyen is pontosan ez a szubkultúra, milyen változásokat eredményeznek a virtualizációval kapcsolatos változások, illetve milyen hatással vannak kapcsolatainkra? Arra a kérdésre próbáltam választ találni, hogy a sokszereplős, online térben végzett játékoknak milyen hatásuk lehet az egyénekre, a játékosok személyiségére és emberi kapcsolataira pszichológiai és szociálpszichológiai szempontból; illetve, hogy hogyan épülnek fel ezek a mikrotársadalmak, milyenek a szociokulturális sajátosságai. Továbbá az ist vizsgáltam, hogy az online világban, játék közben vagy játék által köttetett kapcsolatok jellegzetességeiben mennyire térnek el a már meglévő, valós életben köttetett kapcsolatoktól, miben különböznek ezektől, illetve milyen módon hatnak a virtuális kapcsolatok a már meglévő kapcsolatokra.40huvideójáték, online, kapcsolatok, hálózat, szociálpszichológiaAz online videójátékok szociálpszichológiai hatásai emberi kapcsolatainkraTársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.