Mikuska, RóbertCsuhanics, BalázsNagy, Levente2025-12-122025-12-122025-12-01https://hdl.handle.net/2437/399839A dolgozat tárgya egy autóipari szenzormodul alacsony nyomású fröccsöntéssel (LPM) történő tokozási folyamatának kísérleti és szimulációs elemzése poliamid alapú hot-melt anyaggal (Technomelt PA 658). A kutatás célja a fő folyamatparaméterek (anyag-hőmérséklet, befecskendezési nyomás, nyomási idő, viszkozitás) hatásának feltárása és olyan beállítási irányelvek meghatározása, amelyek csökkentik az anyagfüggő selejtarányt. A nyolcfészkes szerszámon végzett teljes faktoriális DOE-kísérletek kiértékelése Minitab szoftverrel, variancia-, főhatás- és kölcsönhatás-elemzéssel történt, amelyet Moldex3D szimuláció egészített ki a kitöltési, nyomás- és hőmérsékletmezők, valamint a kritikus hibaterületek azonosítására. Az integrált elemzés eredményeként dinamikus folyamatablak került meghatározásra, viszkozitási tartományonként ajánlott paraméterkombinációkkal. Az irányelvek ipari bevezetése után az anyagváltásokhoz kapcsolódó selejtarány a korábbi legfeljebb 4%-ról 1% alá, majd megközelítőleg 0,5%-ra csökkent.105hualacsony nyomású fröccsöntés (LPM)autóipari szenzormodulok tokozásahot-melt poliamid (Technomelt PA 658)kísérlettervezés (DOE)Moldex3D szimulációdinamikus folyamatablakAUTÓIPARI SZENZORMODUL ALACSONY NYOMÁSÚ FRÖCCSÖNTÉSI FOLYAMATÁNAK KÍSÉRLETI ÉS SZIMULÁCIÓS VIZSGÁLATAEXPERIMENTAL AND SIMULATION STUDY OF LOW-PRESSURE INJECTION MOLDING PROCESS FOR AUTOMOTIVE SENSOR MODULEMűszaki tudományok::GépészetHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.