Szabó-Rétháti, CsillaTőzsér, Réka2025-06-122025-06-122025https://hdl.handle.net/2437/391605A szakdolgozatunkban részletesen foglalkozunk a nyelvi hátrány, a hátrányos helyzet és a tanulásban akadályozott tanulók helyzetével az oktatásban. A dolgozatunk a többségi pedagógusok és gyógypedagógusok nézeteit, véleményeit és tapasztalatait összegzi. Jelen dolgozatban kitérünk a pedagógusok felkészültségeire és alkalmazott módszereire, melyeket a hátrányok csökkentése érdekében alkalmaznak. A többségi pedagógusoknak és gyógypedagógusoknak kulcsfontosságú szerepük van a tanulók sikerekben gazdag tanulmányi eredményeik elérésében. Mindezek mellett összefoglaljuk a pedagógus kompetenciákat is, amely elengedhetetlenek a tanulók hatékony fejlődése érdekében. A szakdolgozatunk megvizsgálja a tanulásban akadályozott tanulók nyelvi hátrányát, melyet a többségi pedagógusok a hátrányos helyzetből adódó hiányoságokkal hoznak összefüggésbe.38hunyelvi hátránypedagógusokhátrányos helyzetA nyelvi hátrány a pedagógusok szemszögébőlNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.