Ujhelyi, MáriaSzikszai, Enikő2016-11-252016-11-252016-11-25http://hdl.handle.net/2437/232639Diplomadolgozatom azt a kérdést járja körül, hogy hogyan alakul egy adott szervezet óvodapedagógusainak érzelmi intelligencia skálastruktúrája, illetve hogy összefüggésben van-e a dolgozók különböző individuális jellemzője az érzelmi intelligenciával. Munkám első fejezetében az érzelmi intelligencia fogalmának kialakulására és modelljeire térek ki. Rávilágítok annak fontosságára, hogy miért alapvető része a vezetésnek az érzelmek befolyásolása és a fejlett személyiség, és az érzelmi intelligencia hogyan fejleszti a vezetői kompetenciákat. Az érzelmi intelligencia jelentőségét a pedagógusok munkájában és a téma aktualitását három hasonló jellegű kutatáson keresztül emelem ki. A második fejezetben bemutatom a vizsgált szervezetet, majd az alkalmazott vizsgálati módszert. Az adatfelvétel körülményeinek és a kvantitatív vizsgálat főbb módszertani jellemzőinek összefoglalása alkotja a vizsgálati minta bemutatása részt, amit a kutatási kérdések feltevése követ. A harmadik számozott fejezetben az érzelmi intelligencia leíró statisztikai adatait elemzem, és a kutatás legfontosabb eredményeit értékelem.61huérzelmi intelligenciamunkateljesítménynevelésÉrzelmi intelligencia vizsgálata óvodapedagógusok körébenThe examination of emotional intelligence among kindergarten teachersDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány