Szűcs, Róbert SándorSzabó, Tamás2022-10-212022-10-212022https://hdl.handle.net/2437/337842A fogyasztói etnocentrizmussal kapcsolatosan, a vásárlási preferenciák folyamatos változása került előtérbe. A fejezet végén pedig ismertettem a kutatás során igazolni vagy esetleg cáfolni szükséges hipotéziseimet. A dolgozatom „Szakirodalmi áttekintés” részében a témakörben megjelent aktuális hazai és nemzetközi szakirodalmak alapján állapítottam meg a fogyasztói etnocentrizmus definícióját, modelljeit, befolyásoló tényezőit, mérési lehetőségeit, illetve a hatásait. A szekunder adatgyűjtést követően, bemutatásra került az általam kiválasztott vállalkozás fő tevékenysége, célkitűzése. Az „Anyag és módszertan” részben a kutatásom során használt módszereket a kvalitativ primer kutatást, szakértői mélyinterjút és online az kérdőives megkérdezést mutattam be. Az "Eredmények és azok értékelése" fejezetben a fogyasztói etnocentrizmusra vonatkozó kérdéseket elemeztem a Cetscale állítások alapján. Első lépésben leíró statisztikai módszereket vizsgáltam, hogy mely állítással értenek leginkább egyet a válaszadók. Második lépésként, pedig a háttérváltozók vonatkozásában, arra kerestem a választ, hogy melyik szocio-demográfiai tényező van a legnagyobb hatással az etnocentrikus érzelmekre. Végezetül azokat a javaslataimat ismertettem, amelyek a gyakorlatban is alkalmazhatóak, illetve más tudományos kutatásban is felhasználhatóak.55huetnocentrizmusmagyar termékpreferenciákA fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata a G&T Sportcipő Manufaktúra Kft. vásárlói közöttResearch on consumer ethnocentrism between customers of G&T Sportcipő Manufaktúra Ltd.DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing